Astăzi, Black Friday este un eveniment cunoscut peste tot în lume. Însă, succesul de care s-a bucurat a fost unul care a crescut de la un eveniment la altul, nefiind în scădere entuziasmul clienţilor.
Ce este Black Friday?
Black Friday România 2019 se apropie cu paşi repezi. În acest articol, dorim să trecem în revistă evenimentul Black Friday la nivel global.
Anul 2019 Black Friday se anunţă a fi plin de oferte pentru doritorii acestui tip de cumpărături. Şi sunt toţi mai mulţi cei care preferă să economisească în timp ce fac cumpărături.
În anul 2018, analiza făcută de Black Friday Global a demonstrat faptul că 96% dintre cei anchetaţi au aflat şi cunosc evenimentul Black Friday.
Succesul Black Friday
Black Friday este astăzi cel mai mare eveniment de cumpărături din lume. Începând din Statele Unite ale Americii, evenimentul a fost copiat în alte ţări întrun mod foarte rapid.
Chiar şi în ţările care nu sărbătoresc Ziua Recunoştinţei a devenit o tradiţie ca startul cumpărăturilor să fie în prima zi după Ziua Recunoştinţei. În România însă, Black Friday România are loc la o data mai repede datorită faptului că Ziua Naţională a României se sărbătoreşte la 1 Decembrie, iar firmele de curierat nu ar putea să livreze toate coletele în timp util.
În lume, creşterea cumpărăturilor faţă de o zi obişnuită este de 663 %, dar datele diferă foarte mult de la o zonă la alta( în Germania creşterea e de 2418%, în Africa de Sud 1952%, în Australia 871%, în Spania 706%, în vreme ce în Mexic creşterea e de doar 136%). Oricum, trendul este de creştere de la an la an şi interesul atât al clienţilor cât şi al retailerilor este unul pozitiv.
Momentul de apogeu al cumpărăturilor are loc seara, neexistând obiceiul de a-şi lua liber pentru această ocazie.
Ofertele Black Friday diferă de la o ţară la alta şi de la cultură la alta. În vreme ce în România interesul este clar pentru electrocasnice şi electronice, în alte zone clienţii preferă să achiziţioneze îmbrăcăminte şi încălţăminte. În top 10 produse dorite intră şi: cosmetice, cadouri, produse pentru copii, cărţi, accesorii pentru sport şi lenjeria intimă. Comercianţii cunosc aceste date şi le folosesc pentru a crea reduceri Black Friday customizate pe gusturile clienţilor.
Care sunt cifrele?
Reducerile de Black Friday se pot împărţi în trei categorii: 40-49%, 50-59%, 60-69%. Media în lume este de 55%. Binenţeles, poţi găsi oferte bune şi la reduceri mai ridicate(80-90%), dar acestea sunt foarte rare. La nivel global, începe să existe un echilibru între cumpărăturile realizate din magazinele fizice şi cele de pe platforme.
Nu există o clasificare clară a ţărilor care preferă să cumpere de pe calculator sau de pe tabletă, împărţirea depinde de preferinţele clienţilor decât de o politică clară.
În unele ţări, precum Turcia, Finlanda, Grecia, Singapore şi Hong Kong, evenimentul Black Friday este un eveniment mult aşteptat, şi clienţii aşteaptă cu interes treji noaptea startul reducerilor.
Şi reducerile de Black Friday oferite clienţilor diferă mult de la ţară la ţară. În Ucraina, Filipine şi Africa de Sud, retailerii sunt pregătiţi să ofere reduceri mai mari decât aşteptările clienţilor.
În alte state, precum Belarus, Grecia şi Peru, aşteptările clienţilor sunt multe peste reducerile oferite de comercianţi.
Indiferent de diferenţele regionale, Black Friday s-a consacrat ca un eveniment de notat în calendar pe care clienţii îl aşteaptă cu mult interes.